Om teleportering, flukt og store forventninger

Jeg har blitt tagget av Bokelskerinnen. Her er mine svar på 6 spørsmål om litteratur og lesevaner.

1. Hvilke bøker leser du akkurat nå?
Jeg leser «Store forventninger» av Charles Dickens.

2. Hvor liker du best å lese?
Jeg har den heldige egenskap at jeg kan lese overalt og hvor som helst.  Instant flukt, like god som noen teleporteringsmaskin.

3. Hvilken bok skulle du ønske ville bli filmatisert?
Da skulle jeg ønske at Darren Aronofsky som regisserte Pi skulle filmatisere Den siste samuraien av Helen DeWitt.

4. Hva er favorittboken din?
Fire av mine favorittbøker som er nevnt her på bloggen er Stormfulle høyder av Emily Brontë, Den siste samuraien av Helen deWitt og Den hemmelige historien av Donna Tartt. Jeg er også spesielt glad i Rosens navn av Umberto Eco.

5. Er det noen bøker du ser frem til å lese de neste månedene?
Jeg har lånt meg Frederica-kvartetten av A.S. Byatt på biblioteket, så den regner jeg med at jeg skal lese i løpet av de neste ukene. Ellers leser jeg lite etter plan. Men jeg leser Dickens nå, og pleier å få hang up på ham, så det skulle ikke forundre meg om det blir mye Dickens fremover.

6. Hva synes du er den fineste forsiden på en bok?
Den fineste forsiden på en bok er den jeg kan nyte uten engang å ha lest boken.

De tre bloggerne jeg tagger for å svare på disse spørsmålene hvis de skulle ha lyst, er:

Sesselja, Line og Haruhi

8 Responses to “Om teleportering, flukt og store forventninger”


  1. 1 Sesselja juli 16, 2010, kl. 6:58 pm

    Jeg er beæret, og vil svare om en dag eller to. Og nå har du også minnet meg på at jeg burde gi meg i kast med Rosens navn snart. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har plukket den opp på biblioteket, men aldri tatt den med meg hjem. Det må det bli en endring på.

  2. 4 Lines bibliotek juli 17, 2010, kl. 12:45 pm

    Takk for invitasjon. Jeg skal svare bare jeg får tenkt meg litt om! Hjernen min smelter nesten i varmen…

  3. 6 kristin juli 19, 2010, kl. 9:31 am

    Hei! Vi inviterer til bokbloggertreff i august, hyggelig hvis du ville være med! http://bokmerker.org/?p=6944 (Facebookevent her: http://www.facebook.com/#!/event.php?eid=102118659841381&ref=ts)

  4. 7 Haruhi juli 22, 2010, kl. 8:50 pm

    Nå har jeg tatt utfordringen. Og du minnet meg på at jeg må få somlet meg til å lese Stormfulle høyder.


  1. 1 Jeg leser, altså er jeg « Lines bibliotek Tilbakesporingjuli 19, 2010, kl. 11:20 am

Legg igjen en kommentar

bloglovin

Klikk her for å abonnere på bloggen per mail.

RSS The Long Good Read

  • En feil oppstod, og strømmen er antagelig nede. Prøv igjen senere.

RSS Forlagsliv (Cappelen Damm)

  • En feil oppstod, og strømmen er antagelig nede. Prøv igjen senere.

RSS Knirk

  • En feil oppstod, og strømmen er antagelig nede. Prøv igjen senere.

RSS Liv-Ingers blogg

  • En feil oppstod, og strømmen er antagelig nede. Prøv igjen senere.

RSS Mamma og mer

  • En feil oppstod, og strømmen er antagelig nede. Prøv igjen senere.

RSS Strikte Observanz

  • En feil oppstod, og strømmen er antagelig nede. Prøv igjen senere.

RSS Stjernetyven

  • En feil oppstod, og strømmen er antagelig nede. Prøv igjen senere.

